Hoe kan ik met affiliate marketing beginnen?

Wil je met affiliate marketing beginnen maar je hebt geen idee hoe dat moet? Je bent aan het juiste adres mijn vriend. I guide you the way.

Lees goed en aanschouw de kracht van affiliate marketing. Weet je niet precies wat affiliate marketing is? Lees dan eerst: onze uitgebreide pagina omtrent wat affiliate marketing is.

Wat heb ik nog om te beginnen met affiliate marketing?

Als je met affiliate marketing wilt beginnen is het belangrijk dat je een platform hebt waarop je affiliate producten kunt verkopen, een mailinglijst of over een relatief groot vermogen beschikt om advertenties te maken. Je leest het goed: er zijn meerdere manieren om affiliate marketeer te worden.

Een platform

Je kunt producten verkopen als affiliate via een platform. Denk hierbij aan een blog, een ander soort website, een social media account of een andere applicatie (bijv. pinterest). Via deze platformen kun jij je lezers of bezoekers producten onder aandacht brengen, waarvan je wilt dat je bezoekers ze kopen. Het is soms lastiger om je bezoekers te laten kopen dan om ze in eerste instantie te krijgen. Hierop komen we later terug.

Een mailinglijst

Dit wordt ook wel geplaatst onder de naam emailmarketing. Hiervoor zal je dus eerst emailadressen moeten verzamelen. Dit is best lastig, want je kunt deze lijsten niet zomaar op het internet vinden. Vaak gaat dit punt hand in hand met een andere vorm van affiliate marketing, bijvoorbeeld het platform. Op je website kun je je bezoekers vragen hun emailadres ergens in te vullen. Dit doen zij echter niet zomaar. Hier moet vaak wat tegen over staan om voldoende e-mailadressen te verkrijgen. Bekende methodes zijn: emailadres achter laten bij betalen, e-book weggeven in ruil voor e-mailadres, formulieren laten in vullen.

Adverteren om met affiliate marketing te beginnen

Deze vorm kun je alleen toepassen als je geld hebt. Google vraagt namelijk geld voor haar advertentieruimten. Het is belangrijk dat je een goede strategie en een goed product hebt met een hoog conversiepercentage. Als het conversiepercentage te laag is, zal je namelijk eerder verlies lijden i.p.v. winst maken. Vaak kun je op affiliate sites zien hoe een product gemiddeld scoort en zo je winkansen bepalen. Tuurlijk spelen ook je verkoopteksten mee.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.